Fishingproof iPhone

Written by Per Magnar on March 9th, 2011

Ballistic lager hardcore “friluftsdeksel” til iphones. Nå tror jeg telefonen min skal fikse et par feltdøgn uten problemer..

eBay er stedet! Ca $30.

Istid

Written by Per Magnar on January 13th, 2011

Det kom vel egentlig ikke som noen overraskelse at vinteren 10/11 også skulle bli rene istiden akkurat som i fjor. Etter Noretjernsturen og en romjulstur på isen i sutervannet har jeg egentlig begynt å like isfiske. Noe må man jo også finne på om vinteren..

Her er et klipp fra da Tormod fikk på en gjedde:

Waltons har tidligere kartlagt en del kulper og dyp i nærområdet, og flere fine laker har kommet på land i vår- og høsthalvåret. Den siste tiden har lakefeberen herjet også på elveisen. Selv har jeg fått tid til et par turer sammen med Tormod og Arve, og begge turene har gitt fisk.

Første tur med Tormod resulterte i én liten tass på 400g, dog var det pers.

Neste tur der Arve og jeg snek oss ned i en “out of bounds”-kulp gikk det enda bedre!

I skikkelig vintervær (det kom vel nesten 8-10cm snø i løpet av de få timene vi var der) satte vi i gang på en hittil uprøvd plass på isen, og kun 10-15 minutter etter at et stort makrell-agn hadde nådd bunnen hugg det til! Jeg kjente raskt at dette var min hittil største lake, og håpet at jeg skulle klare å få den opp hullet.

lesley ann warren cop pics

lesley anne warren nude

900 gram tatt på hjemmebygget stang

lesley warren

Torskefjes

Like etter, i samme hull, hadde jeg et kjempenapp, før det etter nye ti minutter bet på igjen. En tung og fin lake på 2360 gram. Ny soleklar pers!

2360 / 67cm

Fornøyd i finværet!

lesley ann warren sexy pics

lesley ann warren nude photos

Nå gjenstår bare “slaget om cognacen” nede på Tunevannet 12 februar før våren kan sette inn for fullt. Æ glær mæ..

lesley warrenlesley warrenlesley ann warren nude gallerieslesley ann warren nude galleries

Noretjernskongen!

Written by Per Magnar on December 14th, 2010

Sist søndag var det dags for årets første isfisketur (!). Som bergenser er jeg ikke vant til is, og derfor ikke spesiellt glad i å gå på den. Men når det allerede tidlig i desember måler nærmere 30 cm is, som vel burde tåle både ett og to småfly, så er det vel også trygt for meg å gå utpå..

Søndag morgen var jeg klar med en ny mormyshkastikke, og en full burk med maggots. Etter et par timers leting var alt annet nødvendig utstyr funnet frem, og jeg kjørte mot Nore.

Perfekt føre for isfiske!

Tormod og Arve var allerede på isen, og Tormod hadde fått to abbor. Jeg hadde lovet en balansepilk i premie for største fisk denne dagen, og Tormod lovet bort en pose Smash til den som fikk flest fisk.

Jeg startet svakt med noen skikkelig daue høl, men på hull nr tre nappet jeg opp tre abbor ganske raskt. Et par hull senere var jeg plutselig i ledelsen med åtte fisk i finværet. Det ble et par pauser innimellom “storgjeddene” som Arve og Tormod dro opp. Begge fikk sine første ismeitede gjedder denne dagen – alle var fornøyde!

Tormod med ismeitet gjedde!

Jeg gikk av med seieren med 19 abbor, over dobbelt av Tormod på andreplass. Det hjelper å være novice!

lesley ann warren nude gallerieslesley ann warren nude gallerieslesley warrenlesley warren lesley ann warren nude gallerieslesley ann warren nude gallerieslesley ann warren nude galleries

Yeah! Full pott :P

Tormod fikk turens største fisk, en gjedde på ca 3 kilo.

MAD-ruller selges

Written by Per Magnar on November 5th, 2010

Selger tre knallgode bigpitsneller. Disse funker bra til fiske etter storgjedde, karpe, havål eller annen storfisk der du trenger litt ekstra “power”.
Snellene er lite brukt, svært fine og selges med ekstra spoler.
Veiledende pris hos norsk forhandler er 2499,- pr stk.
Info fra produsent:
• Stainless Steel High-pressure main shaft
• High-grade Aluminium spool
• Graphite spare spool in Realtree® AP® HD™ design

lesley ann warren nude pics

lesley ann warren pictures

Kontakt meg på 924 25 222 eller post @ permagnar.net

RIP Coarse Fisherman

Written by Per Magnar on October 20th, 2010

Graham Marsden bekrefter på FishingMagic-forumet at Coarse Fisherman Magazine har måttet legge inn årene pga sviktende salg. Kjipt for oss som er abonnenter. Det virker som om vi vil få tilsendt “Total Coarse Fishing” ut abonnementstiden, jeg har i hvertfall fått et nummer av dette bladet tilsendt.

CF var uansett way better, får bare håpe at det dukker opp igjen senere.

lesley an warren

lesley ann warren pure country

Dette ble jo en god grunn til å gjenoppta abonnementet på Alt om Fiske

lesley ann warren nude gallerieslesley ann warren nude galleries

Fargerike karper, og liten økning av pers!

Written by Per Magnar on September 14th, 2010

I går sendte Tormod en SMS til Mirjam der han sa ifra om at jeg måtte på fisketur med ham i går kveld. Mirjam svarte OK, og i halv syvtiden kidnappet jeg meg selv og dro mot Mosseporten for å plukke opp Tormod. Med bind foran øynene mine kjørte jeg etter Tormods guidende ord  Og etterhvert var vi fremme i nærheten av vannet.
Vi rappelerte ned mot vannspeilet og så raskt fem-seks FLOTTE koi rett foran beina våre! Drøyt. Etter litt rigging med konstant stigende spenningsnivå var vi klare, og jeg fikk første kast. Frilinemeite med loff som agn. Brødbiten landet like ved noen av fiskene, og etter bare seks sekunder var første fisk på! Utrolig spennende å “stalke” fisk som dette. Kjipt nok stakk den av med loffen. Jeg brukte noen microbarb-kroker som gjør avkroking enkelt, men noen ganger klarer tydeligvis fisken det også ;)

Neste kast gikk bedre, og en fargerik karpe tok brødbiten og satte avgårde i et sykt tempo! Fisken dro avgårde, så dette ble “hook’n'hold” for å unngå at den skulle nå bort til blekkene like bortenfor. Til slutt vant jeg nok meter på den til at vi etter en intensiv og hard fight fikk håvet fisken. Vi jublet forsiktig, og veide den til 2000 blank!

To kilo med jålete fargekarpe!

Ny pers!
Etter denne fantastiske starten tok jeg en liten pause i fisket, Tormod lempet i mellomtiden greit opp en knallfin ghost-aktig koi i mellomtiden. Utrolig fine farger på den fisken!

Vi så en “kjempe” som støtt og stadig var innom swimmen, og koi’en var stadig oppe for å plukke brødbiter fra overflaten. Jeg lagde en loff-kule og lot den synke mot bunn. Plutselig ble det strekk i senen, og en knallsterk fisk dro avgårde. Den viste seg, og det var “kjempen”! Fire-fem sekunder senere løsnet krokfestet og borte var den..

Etter å ha sett enda flere fisk oppe var det dags for å forsøke igjen, og endelig satt krokfestet skikkelig. Fisken fór opp i overflaten og nærmest tailwalket et par ganger før den etter litt havnet i håven. 2160gram og enda en pers for dagen!

Cow-carp

cinderella dvd with lesley ann warren

adam goldstein

cinderella lesley ann warren

Godt fornøyde dro vi hjem igjen da det mørknet. Årets mål på karpe over 2 kilo var oppnådd!

Takk til Tormod for bilder og tur!

Trävlige Telemark!

Written by Per Magnar on August 30th, 2010

cinderella dvd lesley ann warren

lesley ass warren

2xWaltons på tur!

lesley ann warren nude galleries

lesley ann warren nude galleries lesley ann warren nude galleries

lesley warren Denne helgen klarte jeg å overtale Mr Fjeld til å ta en pause i flyttesjauet til fordel for en karpetur til sørøstlandet. Det er ikke noe stas å tilbringe helgen blant søppelsekker og flytteesker, så jeg antar at det var lett å si JA til turen som ble foreslått ;)

Vi satte kursen mot Oz i firetiden lørdag ettermiddag, og var veldig spente på hvilket vær vi kom til å ende opp med. Da Bastøfergen la fra kai var det monumentalt drittvær nordover, og det flyttet seg raskt sørover :( Solen forsvant, og det begynte å hølje ned.

Etterhvert flerret lynene over himmelen, og haglskurene var tette. Kun 10 minutter fra endestoppet var det fortsatt drittvær, og jeg var redd for at vi kom til å måtte returnere med uforrettet sak.

Vi pakket raskt ut av bilen, og regnet ga seg etter bare noen minutter. Vi fôret raskt opp swimmen med partikler og boilies, og krokagnene var uti ikke lenge etter.

Været ble bedre, og bobling og rulling i nærheten av fôret startet. Spennende! Et par øl ble åpnet, og god mat i form av en kvart gris ble spist. Innimellom var det noen “liners”, men vi hadde ingen napp før vi la oss rundt midnatt.

Halv ett og halv tre måtte Tormod opp, men ingen fisk var kroket. På slaget 0600 derimot..

Jeg våknet 06 av nappvarsleren, Tormod våknet samtidig og beinfløy (noe ustøtt) ned til stengene. Partikkelagnet hadde gitt uttelling, og han hadde på noe som så ut til å være en svært fin fisk. Etter en liten stund så vi fisken i overflaten, det var ingen tvil om at dette var en fin karpe!

Fisken ble raskt avkroket og bagget i påvente av bedre lysforhold.

Veeeeenteeee

Tormod var i ekstase, jeg også! Sinnsykt moro med fisk på land, og turen var en ubetinget suksess!! Vi fant ut at det ikke var særlig vits i å returnere til sengene.. Baconfrokost ble iverksatt, og stemningen var på topp :D

6080g, 68cm

Fornøyd fangstmann

Release

Det var en del aktivitet i overflaten, men utover formiddagen ble det ingen flere napp. Det gjorde egentlig ingenting nå som Tormod hadde perset til de grader :D Jeg får vel en karpe av decent størrele en eller annen gang uansett! Det blir nok en tur sørover neste år også :D

Takk til Åsmund for fjernguiding og gode tips :)

Flere Østfoldskarper (Fra nytt vann..)

Written by Per Magnar on August 22nd, 2010

MRNG dew

Tormod og jeg har rekognosert litt i det siste, og funnet et par små vann/tjern/dammer vi tidligere ikke har visst om. Et par er så små at de ikke er merket på kart eller synlige på flyfoto – spennende!

I dag morges gjallet vekkerklokken 0400, en umenneskelig tid å stå opp på. Men hva gjør man vel ikke for å få skjeggete fisk på land? Vi skulle teste en av dammene vi har sett oss ut. Etter kort tid ved vannet hørte jeg en voldsom smatting like foran beina mine, og en svæær karpekjeft sugde i seg insekter fra overhengende busker og gress. Kjeften var så stor at små biter av flytebrød kunne bli byttet ut med hele hveteboller, og likevel passet inn i kjeften på fisken.. Jeg senket agnet like ved der fisken var, og etter et par sekunder hadde jeg et kjempenapp! Dessverre forsvant fisken med agnet. Defintivt en fisk jeg hadde blitt veldig fornøyd med.. 3kilo? Kanskje 4?

To småkarper senere, ca 15 minutter, hadde jeg endelig et nytt napp på flytebrød. Jeg skjønte raskt at det var en ny forbedring av en fra tidligere svært stusselig pers ;) Tormod håvet fisken fint etter halvannet minutts kjøring. En kjempefin skjellkarpe på 46 cm og 1270 gram lå på land.

lesley warren

lesley ann warren nude gallerieslesley ann warren nude galleries

lesley ann warren nude gallerieslesley warren Tormod fikk fast fisk like etterpå, en pen fisk på 44cm og drøye 800g :) Begge fiskene våre er jo småfisk i “normal” sammenheng, men vi var veldig fornøyde mtp størrelsen på vannet.

Håper å doble persen hvert år fremover.. DET hadde vært noe :D

44 og 46 cm

46cm, 1270g

Endelig en forbedring av persen

Takk til Tormod for selskap og bilder!

Junior på tur

Written by Per Magnar on August 7th, 2010

Eldstepjokken snakker fortsatt om fisketuren vi hadde sammen tidligere i år, og vi rakk såvidt en kort tur i starten av denne uken også. Ingen fangst, men poden koste seg veldig! Tipper det blir en tur til i løpet av helgen. God helg!

Full konsentrasjon!

Solsultne karper!

Written by Per Magnar on August 4th, 2010

Long time no see!

Det har ikke blitt all verdens tid til fisking denne våren og sommeren, enkelte år blir det vel bare slik. De turene jeg har hatt har stort sett vært på ukjente områder, de store fangstene har også uteblitt. Kanskje det er håp om litt flere turer utover sensommeren og høsten?

Her er noen bilder fra en av Østfolds fineste plasser ;-)

Det blir spennende å se hvor feite disse kan bli ;)

cinderella lesley ann warren download

lesley ann warren galleries sexy